6 februari

Det är februari och återigen alldeles för längesen jag bloggade! Det har varit så sjukt mycket med flytten att jag bara inte haft tid. Men nu är jag flyttad och klar så skärpning från mitt håll utlovas! :D
Ja, som sagt bor jag numer på Södermalm. Det är hur skönt som helst att bo i stan! Längtar efter våren, Nytorget, Medis, uteserveringarna, allt det där :) Men inte så långt kvar förhoppningsvis. Om 23 dagar är det 1 mars, första vårdagen! Hoppas vädret hänger med bara :)

Nu håller jag på och föbereder mig mentalt för den kommande jobbveckan. Gluttar några avsnitt av OC (<3) och ska dricka lite Earl Grey. Helgen har varit förhållandevis lugn men jag har fått mycket trevliga besök från både Love, Rakel, Märit och Oliver (fotade såklart inte, var är den där iPhonen jag ska köpa?). Sen har jag även gjort något väldigt dumt, tillräckligt dumt för att det ska få kvalificera som ett avsnittt i följetången:

Anekdoter Ur Livet, avsnitt 3: Patentlåset

Denna händelse tilldrar sig faktiskt i fredags... Jag hade kommit hem, skulle värma lite mat på spisen och tänkte kila ut för att boka en tvättid. Tvättstugan är bara tvärs över gården, typ tio meter, så jag var där och tillbaka på typ en minut. Ska öppna min ytterdörr igen för att går in. Inser att det är patentlås på dörren och jag har inga hemnycklar med mig = utelåst. Paniken börjar sprida sig, och jag inser att där inne står spisen på med mat och plattan på sexan. Panik blir fullfjädrar inom mig. Jag rusar två trappor upp till grannfamiljen och försöker flåsande förklara situationen. Vi försöker ringa bovärd och fastighetspersonen och försöker till och med bryta upp min brevlåda för att kunna sticka in en hand och låsa upp inifrån tills vi inser att det börjar osa farligt mycket inne i lägenheten. Så jag slår 112 och försöker så gott det går förklara situationen för telefonisten på motsatt sida tråden. 'Vi skickar brandkåren' säger hon. Sirener och blåljus och ett stor röd bil full med brandmän möter mig. Efter att ha fått situationen klar för sig (de var betydligt lugnare än jag) hämtar de stora brandyxan och slår in mitt badrumsfönster (jag bor ju på bottenvåningen, tur nog!) kliver in och fimpar plattan. Så allt löste sig ju bra, förutom att jag nu har en kartong istället för en av mina fönsterrutor. Och undrar vad alla får för intryck av nya grannen, hon som nästan brände ner hela huset...

Okej, nog för ikväll, nu väntar Orange County och mitt te. Solong! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0