12 januari

Lägenhetsvisning med finaste Love idag! Lägenheten var helt GRYM. Toppläge, nyrenoverad och mysig, nästan precis allt man kan önska. Så jag är ja-tackad och klar nu, synd bara att man måste vänta upp till två veckor för defintivt besked från Svenska Bostäder. Typisk alltså, att allt ska ta så lång tid... Men den som väntar på nåt gott ;)


Min nya adress? :)

En liten reaktion också: Läste idag om ramaskriet mot American Apparels nya kampanj. Måste säga att jag blir så himla sur på folk ibland! Tydligen har den nya kampanjen beskrivits som både pedofilistisk och "creepy". Anledningen? Den visar (ganska avklädda, ganska unga) modeller. Någon av dem har tydligen dessutom lite halvt orakade armhålor. För det första: Alla är fria att tycka vad de vill om orakade armhålor. Jag är övertygad om att många tjejer med mig känner sig bäst när vi hyvlat lite både här och där, och det ska vi absolut inte skämmas för. Men dra inte igång ett hatkampanj mot ett företag som använder ett helt naturligt fenomen för sitt konstnärliga uttryck! Och för det andra och allra viktigaste: Modeller som arbetar för American Apparel är alltid 18 år eller över. Även om de hade varit klädda och sminkade att se ut som barn (vilket de inte är!) ser man klart och tydligt på deras kroppar att de inte är det. Det är dags för alla pedofilhysteriker där ute att inse följande: Barn har inte bröst. En enkel tumregel: Har det pattar är det ur biologisk synvinkel inte ett barn. Är individen dessutom mer eller mindre bevisligen 18 år fyllda är det inget snack om saken. Sen kan modellerna kläs hur lite eller mycket de vill, det är fortfarande inte ens i närheten av pedofili. Det är för mig otroligt att vissa människor gör en big deal av en klädkedjas kampanj när det faktiskt finns hundratusentals människor, främst kvinnor och barn som dagligen utnyttjas, misshandlas och säljs. Kanske dags att prioritera om?




Kommentarer
Postat av: Ditt Största Fan

Jag tycker att det var bra att du idag tog upp liksom viktiga grejjer i din blogg. Det är viktigt med sånt. Med viktiga grejjer. Och att man ska ta ställning och så, det är liksom en bra grunka i samhället. Hejdåtihi!

2011-01-12 @ 22:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0