18 januari

En vecka till min födelsedag, åtta dagar till löning! Hemskt ledsen för utebliven uppdatering igår. När jag kom hem från jobbet och alla eskapader var jag så trött att jag bara stensomnade på en gång... Men då kommer alltså här avslöjandet om showen!

Vi var på Tyrol vid Gröna Lund och såg Viktor Rydbergs gymnasiers uppsättning av musikalen Cabaret. Det var verkligen helt enastående bra! Såna otroliga prestationer från alla deltagande, speciellt dansare, sångare och musiker. Och så är de bara 18 bast typ... Det var verkligen helt sjukt bra! Ända lilla klagomålet kan kanske vara att hela föreställningen blev lite väl lång, men i övrigt var det verkligen skillnivå på topp. Och om jag förstod saken rätt var det en del av låtarna som till och med var egenskrivna (?) :o Jag är som ni märker ingen Cabaretexpert av rang (hade det varit Jesus Christ Superstar hade jag förstås vetat direkt om någon musik var nyskriven!) men man fick helt klart massvis med inspiration. Både för hela cabaretfeelingen som sådan och så blev man lite sugen på att kanske ge sig in på musikalbiten, vem vet? :) Öva upp gamla dansmoves och gå en sväng hos en sångpedagog kanske? AHH, så många livsviktiga val - så lite tid!

Anyway, om någon funderar på att se den så tveka inte! Riktigt hög kvalité utlovas! :)

Ikväll tänker jag kolla på handbollen tror jag. Äntligen en sport där det kanske kan gå lite bra för Sverige? (I ivrig väntan på hockey-VM förstås!)

Imorgon blir det jobba till sent och sen (om jag orkar) lite after workhäng med classic gänget. Lördag är det storkalas i innerstan. Återkommer givetvis med fler detaljer.

Sitt inte hemma med korslagda ben, kom gör en stor entréee!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0