20 januari

Bloggar från min meeegalånga lunchrast. Drabbades av helt sjuk överskottsenergi så jag har dansat och sjungit runt en sväng på skolan där jag arbetar. Härligt! Nu är det dags för ett helt nytt fenomen här på bloggen, nämligen en följetång jag valt att kalla Anektdoter Ur Livet. Det kommer bjudas på sjuka och mindre sjuka upplevelser jag varit med om här i livet. Några är bara väldigt random och de flesta saknar totalt betydelse över huvudtaget men har av någon anledning ändå blivit kära minnen i mitt hjärtas inre rum. Så, here goes:

Anektoder Ur Livet 1 - Steken

Detta tilldrar sig under den tid då jag konsumerade föda enligt LCHF (alltså lite kolhydrater och mycket proteiner och fett). Jag var bjuden på gästgiveri hos Fröken Tove på Lappkärrsberget och förväntan var stor. Jag möttes upp av Herr Love, min kavaljer för kvällen. Innan dess hade jag varit på MatDax Hökarängen och köpt en prima stek! Den kostade typ 40 kronor och skulle ätas ihop med lite tomater och ruccola. Love kunde med sitt tränade öga se att steken inte bara var av prima kvalle, den var även väldigt stor, även med stekmått mätt. Med steken i högsta hugg skulle vi borda tunnelbanan. Vi satte oss intill en kvinna som såg ut att vara innehavare av stor integritet. Mitt i all hast tappar jag den prima köttbiten mitt på golvetoch den landade precis så att den missade integritetskvinnans fötter.
Den gjorde ett äkta stekljud.
När den sedan skulle konsumeras hade jag råkat hälla en sås på som inte alls var god men som hade genomträngt hela steken så den var sjukt ovärd. Alla åt på den fast ändå fick vi typ slänga 85%.


Kommentarer
Postat av: tove

hahaha LIKE.

glom heller inte bort att steken var pa ett kilo! kan vara bra att veta om man vill forestalla sig hur den lat nar den gav ifran sig sitt stekljud.

2011-01-20 @ 18:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0