26 januari

ÅH FAIL på hur längesen det var jag skrev senast. Förlåt, trogna läsare (jag vet att ni finns! :D). En snabb sammanfattning av på senaste inträffade events värda att förtäljas:

1. Fest med kolleger i lördags. Sjukt god mat! Spårad stämning. Vuxna människor kan tydligen köra gärnet de med. Freestyleade dansmoves. Gitarrspel och sång. Somnade vid fem på morgonen. Men det var sweet!

2. Flyttförberedelser, åhh det gör mig tokig... Men det blir nog värt det sen hoppas jag :) Nu är det mest packa lådor och köpa möbler som gäller.

3. Födelsedag! Igår! Bästa sällskapet ever ever ever (Love, Märit, Oliver och Joppe <3). Middag och godaste kladdkakan med en side of handboll (Sverige torskade ju mot Danmark men ändå). Champagne! En flaska var helt lugn. Korken på den andra flaskan flög upp i taket (och hos Love är det ändå sjukt högt till tak) och halva dess innehåll hamnade i knät på mig. Men no worries för det var hur gott som helst! Sen blev det Vampire Lounge med godaste drinkarna och chillaste damtoaletten. Åh, totallyckad f-dag i år alltså :)

Nu till stunden vi alla väntat på, del 2 i följetången Anekdoter Ur Livet, bänka Er för:

Del 2 - Bakis i Jewland

Sagan tar sin början en junikväll 2009. Platsen för skådespelet är Hostel Elf i den tjeckiska hufvudstaden Prag.
En kväll i festlighetens tecken har Love, Tove, Niklas och jag spenderat på hostelet. För varför gå ut varje kväll när det säljs tokbillig öl i receptionen? Och plejset dessutom är till bredden fyllt med allsköns härliga resandefolk; skåningar, australiensare, tyskar, norrmän. Allt du kan önska, allt du kan peka på. Även om skåningarna nog var kåldolmarna i europaresornas Pippi Långstrumpbutik. Och om jag inte missminner mig fanns det i alla fall minst en akustisk gitarr på plats.
Det vankas ölspelet. Regler som för oss då framstod som fullkomli' vrutala. Typ: Den som snackar svenska måste dricka. Försök att inte prata svenska när det sitter en helröd skåning bredvid dig och försöker kommunicera på sitt alldeles egna tungomål... It can't be done va. Bättre blev det inte heller av att ölen (när receptionen till sist stängde i arla morgonstund) ersattes av någons jävla whiskey, osporadiskt men broderligt och systerligt disponerad i kaffekopparna från frukostservisen (mer high class än så blir det väl inte).
Någon gång på morgonkvisten tar vi oss genom den självförvållade dimman, hittar med nöd och näppe rätt rum och sängar och faller i välförtjänt dvala. Åh, att få sova ut...
Men icke!
För klockan 09.00 prick ringer klockan. Då är det dags att stiga upp. Det är utflyktsdag. Det är nämligen koncentrationslägerspaning planerad till just denna dag. Vi rusar upp, springer runt till olika busshållplatser, försöker desperat hitta någon som pratar en gnutta engelska. -Theresienstadt? Någon? Till sist kommer vi på rätt buss och kryssar genom ett grådisigt tjeckiskt landskap. Man (läs: jag) mådde väl sådär. Hela dagen spenderas sedan i arbetslägret, på ghettomuseet, i fängelset, i krematoriet, på gravplatsen och på galgbacken. En intressant upplevelse till trots så önskar jag att jag hade mått lite bättre under en utflykt som kanske inte var av den muntraste sorten.

Slutsats: bakfylla + koncentrationsläger = no deal.


Tove och jag i Terezin.



Jag vid porten till fängelsegården.



Läsa kartor i k-läger.



Lite festligare bild från jam på hostel med den finaste förstärkaren.




För att jag är på generöst humör idag bjuder jag även på en Dagens låt:
Jethro Tull – Hunting Girl

Hej sålänge!

Kommentarer
Postat av: MORR

WOHO!



Kul att läsa ^^

2011-01-26 @ 22:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0