Bättre kan du, Britney!

Okej, ska inte spamma sönder bloggen men känner bara att jag måste få recensera en låt jag nyss hörde! Nämligen Britneys nyaste (släpps tisdag kväll amerikansk tid). Hold It Against Me är den första låt Britney släpper sen 2009 och kommer finnas med på hennes nya platta (ännu utan titel) som släpps i mars i år. Låten är dessutom producerad av min (och tydligen även Britneys) personliga favorit, Max Martin, så givetvis var förväntningarna på topp. Men tyvärr blev jag besviken. Den saknar melodi och karaktär och även om jag är övertygad om att den kommer spelas flitigt på många dansgolv i år saknar den totalt sväng i beatet. Det är bara ett basic dunka-dunka: dansbart - visst, roligt i längden - aldrig. Refrängen är tam och saknar power. En Gaga-rip i rätt stund kunde ha lyft låten betydligt men det är inte ens Keshaesquet. Man skonas tyvärr från starka melodier, dansiga syntar eller ens en catchy hook (tänk P-p-p-pokerface, p-p-pokerface (ma-ma-ma-maaah)). Nej, bättre kan både Britney och Max Martin! Mer babay babay och tillbaka till musiken som gör sin närvaro tillkännagiven inom loppet av en sekund!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0