Svar på fråga: II

En riktig frågesvarardag idag, men vad gör man inte för sina fans :P Dagens andra fråga kommer från en person som påstår sig vara min största idol. Varför den personen antar att den är min största idol återstår dock att begripa...
Frågan löd hur som helst: Hur många pizzakartonger har du hemma?

Givetvis skulle jag kunna svara med en helt godtyckligt uppskattad summa men då jag är en kvinna av reson och allmäna lösningar tänker jag istället ställa upp en ekvation att förklara sambanden:

Mängden pizzakartonger S, jag at any given time har hemma står i direkt relation till antalet konsumerade pizzor x, inom mitt hems ramar. Antalet påverkas givetvis även av faktorn y som representerar det antal pizzakartonger som av en eller annan anledning transporterats ut över hemmets gräns. I beräkningen måste hänsyn givetvis även tas till de fall där en kartong har en tillhörande pizza som ännu ej konsumerats = z. Förenklat kan man alltså påstå att:

S = x-y+z

Hoppas du är nöjd med ditt svar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0